top of page
Szerző képeBarbara Polai

Így süss nagyobb tortát - azaz win-win a gyakorlatban (3. rész)

Hogyan legyen mindenkinek jobb, azaz win-win megoldások a gyakorlatban sorozatunk harmadik – és egyben utolsó - részéhez értünk.

Gondolkodj olyan ügyfélmegoldásokon, ami VALÓDI hozzájárulás az életükhöz!

Hagyd a csapattagokat a nagy célhoz kötődni!

A harmadik jógyakorlat, amivel növelheted a szervezeted értékteremtési potenciálját:

Keresd a partneri szinergiákat! (Mert vannak. És jól jártok velük.)

Most azt mondjuk el, ezt hogyan csináld.


Ma már a legtöbb cég esetében az ügyfelek felé közvetített érték nagy részét, akár 70-80%-át beszállítók, alvállalkozók, közreműködő partnerek hozzák létre. És ez nagyszerű, hiszen minden cég csinálja azt, amihez a legjobban ért!

De hogyan lehet a legtöbbet kihozni ezekből az együttműködésekből?

Az alvállalkozó partnerekkel kétféleképpen lehet együttműködni.

Lehet őket tranzakciós-módban kezelni, azaz megpróbálni minden egyes tranzakciónál minél nagyobb értéket minél alacsonyabb áron elhozni. Ez a - még mindig széles körben használt - erőből tárgyalás. Mindannyiunk sok példát látott arra, hogy ez a hozzáállás hogyan korrumpálja a partneri kapcsolatokat. Nyilvánvaló, hogy az az alvállalkozó cég, amelyiket folyton „lenyomja” a megrendelője, hosszú távon nem tud üzletileg fenntartható, innovatív, stabil működést megvalósítani.

Amerikában például José I. Lopez vezetése alatt a General Motors egyoldalú módosításokkal folyamatosan csökkentette a hozzá beszállított autóalkatrészek árát. Vegyünk mindent egyre olcsóbban, logikus, nem? Pár év alatt a beszállítók közül jó pár csődbe ment, a jó beszállítók átpártoltak a konkurenciához, az alacsony áron dolgozók pedig bár maradtak a GM-nél, de rossz minőségű, innováció nélküli alkatrészeket tudtak csak beszállítani. Ezek a hatások már a GM eredményét is nagyon negatívan érintették.

Magyarországon sajnos még erős beidegződés a „tudok valakit, aki olcsóbban megcsinálja”, de a fenti példából is látszik, milyen komoly versenyhátrányt jelent, ha a partneri kapcsolatok tranzakciós módban maradnak.



Ezzel szemben viszont kialakíthatók olyan partnerségek, ahol igazi versenyelőnyt kovácsolhatunk abból, hogy a beszállítóink stabil, fenntartható, minőségi, innovatív alvállalkozók.

Hogyan?

  • Erősítsd a kommunikációt!

  • Emeld a transzparenciát és a bizalmi szintet a legfőbb partnereiddel!

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Azt javasoljuk, gondold át, hogy melyik az a 3 partneretek, akik közreműködése konkrét versenyelőnyt jelent számotokra.

Megvan?

Akkor – ha ez eddig nem volt szokásban – szánj rá 1-1 órát, hogy a kapcsolattartójukkal egy kávé mellett szinergiákat keressetek:

  • Beszéljétek át, hol tartanak a cégeitek, kinek mi okoz kihívást, vagy milyen lehetőségeken dolgoztok éppen.

  • Nézzétek meg, hol tudnátok értéket teremteni egymásnak. Lapul valahol potenciális erőforrás kapacitásban, ütemezésben, feltételekben?

  • Van esetleg olyan tevékenység az együttműködésben, amit csináltok, de valójában nem teremt értéket se nektek, se a vevőiteknek? Ki lehet hagyni, le lehet csökkenteni?

  • Tegyétek szokássá, hogy megköszönitek egymás munkáját, odafigyelését. Mondjátok el, ami jó volt, ami különösen nagy értéket jelentett számotokra az együttműködés során. Hatalmas ereje van az érzéseknek, amit beleteszünk egy-egy kapcsolatba. Sokat nyersz vele, ha üzleti kapcsolataidban is a hála, a nagyrabecsülés, a kapcsolódás érzéseit keresed és erősíted, hiszen ezt fog feléd is érkezni. :)

Ha az ebben a sorozatban bemutatott 3 dolgot (valódi ügyfélérték teremtése, purpose-driven vagy küldetésvezérelt belső interakciók, és partneri szinergiák) bevezeted a céges működés mindennapjaiba, garantáltan nagyobb "tortát fogtok sütni".


A nagyobb torta pedig több és lojálisabb ügyfelekhez, lelkes és motivált csapattagokhoz és innovatív, korrekt alvállalkozókhoz juttat.

8 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


bottom of page