top of page

Így süss nagyobb tortát - azaz win-win a gyakorlatban (1. rész)

Valószínűleg te is egyre több helyről hallod, hogy ma már üzletileg sem elég a saját „szeletünket” méregetni, hanem bizony törekedni win-win helyzetek kialakítására, pozitív szinergiák létrehozására -vagyis az egész „torta” növelésére.

Ez szépen hangzik – de mégis hogyan kivitelezhető egy olyan üzleti környezetben, ahol a nap végén mégiscsak annak a bizonyos saját szeletnek a mérete számít?

Ebben a három részes sorozatban három olyan megközelítést hozunk be, amivel bármelyik cégben növelhető az a bizonyos torta, azaz magasabb értékteremtés valósítható meg.


Első tömegnövelő hozzávaló:

Túllátni az ügyfelek primer vágyain



Szakmabeliként nektek sokkal nagyobb szakértelmetek és rálátásotok van az adott témára, mint az ügyfeleiteknek, így sokszor azt is jobban láthatjátok, hogy VALÓJÁBAN – túl az elsődleges vágyakon - mire lenne szükségük.

Ti látjátok azt, milyen megoldástól lenne jobb az életük.

Ti tudjátok, mi hozna nekik hosszú távon több örömöt, több könnyedséget, nagyobb megelégedést – és ugyanúgy igaz ez a B2B szektorban is.

Persze ez néha nem vág egybe azzal, amire ők éppen VÁGYNAK az adott területen (pl. így év elején sokan vágyakozunk egy fogyasztó csodaszerre, de ha épeszű edzőhöz kerülünk, akkor ő remélhetőleg jól összerakott diétához és edzéstervhez fog vezetni minket - amire valójában szükségünk van).

Mit lehet tenni?

Természetesen nem lehet és nem is kell „lenyomni az ügyfelek torkán” olyan megoldást, amire még nem állnak készen. Viszont egy átgondolt edukációs stratégiával egyszerre tehetünk jót a cégnek és az ügyfeleknek is – azaz könnyen megnövelhetjük azt a bizonyos tortát.

A Whole Foods Market például 30 év alatt 5%-ról 30% fölé tudta emelni az organikus élelmiszerek arányát a kínálatukban. Ügyesen egyensúlyoztak azon, hogy kielégítsék a vásárlók elsődleges és azonnali igényeit, de közben folyamatos, jól pozícionált edukációs kampányokkal terelgessék őket az egészségesebb, fenntarthatóbb ételek felé. Így a fogyasztók egyre egészségesebbek, az üzleti tevékenység környezetileg egyre fenntarthatóbb, az eladó pedig jobb üzleti eredményt tud elérni a magasabb minőségű termékekkel. Win-win-win.

Mit gondolsz:

  • Nálatok van rés az azonnali ügyféligények és valós szükségleteik között?

  • Milyen értékteremtő lehetőségek lehetnek ebben a céged javára?

  • Milyen értékteremtő lehetőségek lehetnek ebben a vevők javára?

A végére tartozunk egy vallomással: mi az egész üzletünket a torta növelésére építjük!

Látjuk, hogy milyen óriási potenciál lapul a magyar cégekben, amihez a szervezeti tudatosság emelésével lehet hozzájutni. Tudjuk, mennyire fel tudja turbózni az értékteremtését az a cég, aki a küldetés-vezérelt működést választja.

Pont azért, mert tudjuk, mennyivel örömtelibb és profitábilisabb működés érhető így el, nem sajnáljuk az időt-energiát azoknak a módszereknek a bemutatására, amikkel ez megvalósítható.


A lényeg: süssünk együtt egy nagyobb tortát! 😊

8 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

תגובות


bottom of page